Nyt sitten minäkin olen oman blogin omistaja! Tarkoitus on tänne kirjata etupäässä mietteitä Rauhaniemen rakennusvaiheista ja kuvata apteekkari Edvard (Edo) Tigerin ja hänen vaimonsa Eufrosynen (Effa) perheen elämää. Perheenjäsenten nimet olen ottanut vanhasta sukuraamatustamme. Osittain olen kuitenkin sekoittanut etu- ja sukuniniä keskenään. Itse talo on lapsuudenkotini Rauhaniemen mukaan nimetty. Voi tätä nostalgiaa!

Rauhaniemien julkisivu jouluisessa asussaan. Vielä kaikki on niin keskeneräistä ja viimeistelemätöntä - erityisesti sisällä,  missä vasta keittiön sisustus on muotoutumassa...
341809.jpg

Tämä nukkekotiharrastus on minulla vasta muutaman vuoden ikäinen, mutta miniatyyrejä olen kerännyt jonkin verran kauemmin. Olin aikaisemmin sitä mieltä, että olen vain keräilijä, joka ostaa kaiken valmiina, mutta pikkuhiljaa alkoi tuntua siltä, että olisi kivaa koettaa jotain itsekin. Kun sain valmiiksi ekat minini, pienen nahkasalkun, Tudor-aikaisen puusohvan ja pienen, perinteisesti  kirkoissa käytetyn pöydän, onnistuminen toi ihan hillittömän hienot fiilikset.
341849.jpg

341801.jpg

Kun jouluksi leivoin perheelleni pipareita, tein samalla oikeasta piparkakkutaikinasta Rauhaniemeen omat joulupiparit. En olisi uskonut, että onnistuivat niin hyvin. :)
341820.jpg

Joulukuusi ja ovikranssi piti myös väkertää.

341847.jpg

341810.jpg